Zbyt wysoki poziom cukru

Często borykamy się z różnego typu schorzeniami, czasami czujemy się nadmiernie pobudzeni, a czasami jesteśmy ospali. Niekiedy powodem naszego nienaturalnego zachowania może być wysoki poziom cukru. Zatem jak obniżyć cukier w organizmie?
Do codziennego jadłospisu należy wprowadź produkty, które obniżają poziom cukru, ponadto należy wystrzegać się tych produktów, które mają odwrotny skutek. W ten łatwy sposób można uregulować poziom glukozy i tym samym uniknąć cukrzycy. Warto zapoznać się z listą produktów, z podziałem na warzywa, produkty zbożowe i owoce, które możemy spożywać bez ograniczeń, a które są dozwolone w mniejszych ilościach.
W momencie gdy w naszym organizmie poziom cukru zbliża się do niebezpiecznej granicy, nie należy wpadać w panikę. Wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian, a tego typu sytuacje nigdy więcej nie będą miały miejsca. Odpowiednia dieta obniży poziom glukozy we krwi.
Prawidłowe funkcjonowanie organizmu zależy od bardzo wielu czynników, jednym z nich jest właśnie odpowiedni poziomu glukozy, czyli cukru we krwi. Jego optymalna ilość, mierzona na czczo powinna oscylować w granicach mniejszych niż 100 mg/dl (5,6 mmol/l).
Podwyższony poziom cukru we krwi to sygnał dla nas, że w naszym organizmie doszło do zaburzeń gospodarki węglowodanowej. W dużym stopniu jest to powodowane niezdrowym stylem życia, a zwłaszcza niewłaściwym odżywianiem, nadwagą, brakiem aktywności fizycznej. W momencie gdy bagatelizujemy sygnały naszego organizmu o niebezpiecznej nadwyżce cukru, może dojść do hiperglikemii, powoduje ona uszkodzenia w systemie nerwowym i naczyniach krwionośnych. Co może dalej prowadzić do zaburzeń wzroku, pracy serca i nerek. By nie dopuścić do takiego stanu trzeba przede wszystkim rozstrzygnąć kwestię jak obniżyć cukier w organizmie. Gdy lekarz na podstawie badań zdiagnozuje podwyższony poziom cukru, należy zmienić styl swojego życia, ponieważ poziom cukru we krwi zależy od tego, co jesz. Większość węglowodanów zawartych w pieczywie, makaronach, ziemniakach, słodyczach i owocach jest trawiona w przewodzie pokarmowym i tam zostaje zamieniona w glukozę. Jest wchłaniana do krwi, a następnie przenika do mięśni, wątroby i innych narządów, zasilając je w energię. Aby glukoza dostała się do komórek, potrzebna jest insulina – hormon wytwarzany przez trzustkę. Gdy jej brakuje, komórki nie otrzymują potrzebnej energii, a we krwi pozostaje nadmiar cukru. By temu zaradzić należy wprowadzić dietę wzbogaconą w wolno wchłaniane węglowodany, przy jednoczesnym ograniczeniu produktów, które wywołują szybki wzrost poziomu glukozy we krwi.
Dieta osób z podwyższonym cukrem we krwi powinna opierać się na produktach niskoprzetworzonych. Jej głównym elementem jest odpowiedni, niski i średni indeks glikemiczny oraz ładunek glikemiczny używanych składników. Indeks i ładunek glikemiczny to inaczej szybkość, z jaką rośnie poziom glukozy we krwi po spożyciu danego produktu.
By obniżyć cukier, warto zacząć od eliminacji ze sposobu swojego żywienia słodyczy i przekąsek typu chipsy jak i dania fast food. Należy również unikać zasmażek, dań smażonych w głębokim oleju, duszenia z dodatkiem tłuszczu. Trzeba zrezygnować z majonezu, które bardzo prosto zastąpić można jogurtem naturalnym. Na początek bardzo dobrym rozwiązaniem jest ograniczenie cukry, który dosypujemy do tak popularnych napojów jak kawa czy herbata.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *