Przewaga konkurencyjna dzięki inwestycji w marketing

0
68

„Po najlepszym marketingu nie widać, że jest marketingiem.” Ta sentencja wygłoszona przez Toma Fishburne’a jest wciąż jak najbardziej aktualna. Działania podejmowane przez marketerów w celu pozyskania, a następnie utrzymania klientów, powinny być szczere i pozbawione podstępu. Jak pokazuje praktyka, uczciwymi i nienarzucającymi się przedsięwzięciami marketingowymi można osiągnąć znacznie więcej. Niekiedy przewaga wynikająca z inwestycji w marketing jest tak wyraźnie zarysowana, że pomaga deklasować konkurentów przez bardzo długi okres.

Marketing przez duże M

Sposobów na promocję firmy i jej usług jest wiele. Można je podzielić na działania online i offline, według kanałów komunikacji marketingowej (np. Internet, prasa, telewizja, outdoor, radio), ATL i BTL oraz wielu innych. W rzeczywistości marketing firmy powinien być dopasowany do grupy odbiorców, do których firma chce dotrzeć ze swoim przekazem. Trzeba nie tylko dopasować odpowiedni kanał komunikacji, ale również i jej formę. Często również należy zweryfikować plany z kosztami i potencjalnym wskaźnikiem zwrotu z inwestycji w marketing, tzn. ROAS.

Duże firmy zazwyczaj korzystają z usługi outsourcingu marketingu, samym ograniczając zakres swoich obowiązków do nadzorowania pracy zewnętrznej agencji marketingowej. Mniejsze zwykle starają się realizować działania samodzielnie lub z zewnętrznym wsparciem, zwłaszcza w działaniach wymagających specjalistycznej wiedzy lub znacznie angażujących czas.

Marketing tradycyjny wciąż przynosi efekty

W zależności od możliwości i potrzeb należy dopasować zarówno odpowiednie kanały, jak i formę przekazu. Od kilku ostatnich lat widać znaczące przesunięcia budżetów marketingowych firm na nowoczesną formę prowadzenia kampanii reklamowych – Internet. Większa konkurencja w sieci często przekłada się na mniejszą konkurencję i tym samym więcej możliwości w tradycyjnych kanałach przekazu marketingowego.

Budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o tradycyjne formy marketingu jest możliwe, a co najważniejsze – wciąż jest skuteczne. Doskonałym tego przykładem są torby bawełniane z własnym nadrukiem. Jest to narzędzie, które umożliwia nie tylko budowę pozytywnego wizerunku w docelowej grupie odbiorców, ale również dotarcie z przekazem do innych jej członków (zwykle osoby o podobnych poglądach i preferencjach przyjaźnią się ze sobą). Co więcej, jeżeli torby reklamowe z nadrukiem będą funkcjonalne i estetyczne, to będą stanowić stosunkowo trwałą formą reklamy, gdyż będą oddziaływać nie tylko na osobę obdarowaną, ale również jej najbliższe otoczenie i osoby które będą mijać się z nią podczas zakupów, w transporcie zbiorowym, czy na festiwalach i koncertach plenerowych.

Plecaki reklamowe to, podobnie jak torby bawełniane z własnym nadrukiem, coraz chętniej stosowany sposób na ekologiczną promocję firmy. Mogą być wyposażone w dowolną funkcjonalność (np. dodatkowe, wyprofilowane kieszonki, inny niż standardowy system nośny, dodatkowe zamki) oraz własny, trwały nadruk i firmową, zewnętrzną metkę. Plecaki reklamowe mogą być dopasowane do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej, dzięki czemu stanowić będą grupę gadżetów chętnie wykorzystywanych na co dzień oraz przy realizacji własnych pasji (np. wycieczek górskich).

Przewaga konkurencyjna budowana w ten sposób, może dotyczyć nie tylko kwestii wizerunkowych. Może przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży oferowanych produktów i usług. Co więcej, inwestycja w zaproponowaną formę marketingu może zwrócić się z nawiązką. Jeżeli gadżet spotka się z dużym zainteresowaniem grupy odbiorców, wcale nie trzeba będzie go bezpłatnie kolportować, a zacząć go sprzedawać. W ten sposób przychody i koszty kampanii promocyjnych będą mogły bilansować się.

Polski producent gadżetów reklamowych

Wśród polskich producentów gadżetów reklamowych prym wiedzie Wielobranżowa Spółdzielnia Socjalna PANATO z siedzibą we Wrocławiu. Wszystkie realizowane projekty są szyte na miejscu, z największą precyzją i z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów. Z producentem można skontaktować się w następujący sposób:

Wielobranżowa Spółdzielnia Socjalna PANATO
ul. Jedności Narodowej 68A
50-258 Wrocław

tel.: +48 604 223 167
e-mail: zamowienia@panato.org
www: https://panato.org

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here