Pozbycie się tłuszczu

Nie jesteś zadowolona ze swojego wyglądu? Chętnie pozbyłabyś się kilku zbędnych kilogramów, a może jedynie ujędrniła niektóre partie ciała?
Czasem droga do wymarzonej sylwetki jest dużo prostsza niż może nam się wydawać. Bardzo często wiele sukcesów wiążę się jedynie z wyrobieniem pewnych dobrych nawyków. Chociaż początki mogą być bardzo wymagające i czasem ciężko jest odnaleźć motywacje, regularne powtarzanie sprawia, że po pewnym czasie wchodzi nam to w krew i nie sprawia żadnych trudności, ba może nawet i sprawiać przyjemność! Właśnie przez wyrobienie dobrych nawyków można zacząć prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia, opierający się między innymi na wprowadzeniu zbilansowanej, zdrowej diety oraz aktywności fizycznej. Często wiele kobiet zastanawia się jak pozbyć się tłuszczu z brzucha, czy innych problematycznych części ciała. Niestety przede wszystkim należy pamiętać, że nie da się schudnąć z wyłącznie jednej części ciała. Możemy całymi dniami katować się brzuszkami, ale jeżeli będziemy popijać to colą i zajadać słodyczami, nigdy nie osiągniemy wymarzonego rezultatu. Niestety, żeby mieć wymarzoną figurę i płaski brzuch, trzeba skupić się na początku na całym organizmie i przede wszystkim na diecie. Robiąc tak bardzo popularne brzuszki owszem wzmocnimy mięśnie brzucha, ale nie bez odpowiedniego żywienia i spalenia ogólnego poziomu tłuszczu w organizmie i tak nie będą one widoczne. Należy więc unikać słodyczy, słodzonych napojów, alkoholu, tłustych potraw, białego pieczywa ale i wszelkiego rodzaju wysoko przetworzonych produktów, które nie tylko są bardzo niezdrowe, ale też sprzyjają przybywaniu nadmiernej ilości kilogramów. Nie możemy tez spożywać dużej ilości pożywienia przed snem, gdyż robiąc to utrudniamy trawienie. Kolacja powinna być zatem lekkostrawna i spożywana około dwie lub trzy godziny przed snem. Bezwzględnie jednak nie możemy zastąpić diety głodówką. Jest ona dla naszego organizmu niemalże równie szkodliwa jak przejadanie się. Nasze posiłki powinny być zapewniać organizmowi wszelkie potrzebne składniki odżywcze i powodować jedynie kontrolowany deficyt kaloryczny. Bardzo ważne jest również spożywanie odpowiedniej ilości wody, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania, a ponadto wspomaga trawienie.
Jeżeli już jesteśmy świadomi odpowiedniego stylu odżywiania możemy zacząć myśleć o aktywności fizycznej. Treningiem najlepiej spalającym tkankę tłuszczową (w tym także z okolić ud i brzucha) są treningi interwałowe, polegające na przeplataniu bardzo intensywnych ćwiczeń z łagodniejszymi lub z odpoczynkiem. Korzystne tu są również ćwiczenia siłowe przeplatane z aerobowymi, do tej kategorii możemy zaliczyć takie sporty jak bieganie czy pływanie. Ważne jest również żeby dobrać aktywność, która najbardziej nam odpowiada i poza wspomaganiem odchudzania, sprawia także przyjemność. Jeżeli nie możemy się przełamać do powyżej wymienionych form aktywności, należy pamiętać, że każdy ruch jest lepszy niż żaden. Jeżeli, więc lubimy jeździć na rowerze, wyciągnijmy go z piwnicy i zaplanujmy przejeżdżę kilka razy w tygodniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *